
منظور از Bounce Rate در سئو چیست؟
براساس تعریفهای رایج ارایه شده در منابع آموزش سئو، Bounce Rate را میتوان به صورت زیر تعریف کرد:
اگر کاربران زیادی پس از ورود به صفحه مورد نظر بر روی هیچ گزینه یا لینکی کلیک نکند و از صفحه خارج شود، میتوان نتیجه گرفت که نرخ پرش یا Bounce Rate در آن صفحه زیاد است. اما آیا …

بررسی سایت woorank.com و کاربرد آن در سئو
در این ویدیو به معرفی یکی از پرکاربردترین وبسایتهای مورد استفاده در پروژههای سئو یعنی وب سایت woorank.com میپردازیم. با کمک این سایت میتوانید به راحتی یک گزارش بسیار مفید از وضعیت سئوتکنیکال و همچنین سئو OnPage وبسایت خود داشته باشید. در گزارش سایت وورنک موارد با توجه میزان …

آموزش مفهوم Pogo Stick در سئو
اگر کاربر پس از کلیک بر روی یکی از نتایج گوگل در صفحه SERP مدت زمان کمی را در آن صفحه بماند و بدون هیچ گونه فعالیتی با کلیک بر روی گزینه back مرورگر خود به صفحه نتایچ گوگل بازگردد در این حالت Pogo Sticking اتفاق افتاده است. پوگواستیک میتواند عوامل مختلفی داشته باشد مثل محتوای نامرتبط با عبارت جستجو شده، طراحی نامناسب صفحه و…

استفاده از Google Trends در پروژه های سئو
یکی از سرویسهای بسیار کاربردی گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی و بررسی آن ها سرویس گوگل ترندز است. با استفاده از Google Trends میتوانید به آسانی کلمات کلیدی موردنظرتان را بر حسب میزان جستجو و محبوبیت بین کاربران با یکدیگر مقایسه کنید. نتایج گوگل ترندز را می توان براساس بازه های زمانی, کشور و…

آموزش Reverse SEO
در این فیلم آموزش سئو به توضیح مفهوم Reverse SEO میپردازیم. به طورکلی منظور از ریورس سئو یا سئو برعکس، مجموعه فعالیتهایی است که با هدف از بین بردن رتبه یک وبسایت در صفحه نتایج گوگل انجام میشود. در بیشتر موارد هدف از Reverse SEO حذف اخبار و مطالب نامناسب درباره شرکتها و افراد از SERP است. ارتباط ریورس سئو و سئو کلاه سیاه …

آموزش نکات مربوط به انتخاب دامین مناسب در سئو
در این ویدیو به معرفی نکاتی میپردازیم که پیش از خرید دامنه وبسایت باید به آنها توجه نمود. سعی کنید دومین انتخاب شده تا حد ممکن کوتاه اما با معنی باشد، به خاطر سپردن آن برای مخاطب آسان باشد، نوشتن و بیان آن برای کاربر دشوار نباشد، تا حدممکن به یک صورت بتوان آن را نوشت و یا بیان کرد، …

لوکال سئو یا سئو محلی چیست؟
در این مطلب با مبحث سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) آشنا میشویم، سئو محلی یکی از جدیدترین تکنیکهای سئو برای بهبود رتبه سایت در نتایج موتورجستجوگر گوگل است. اصلیترین مرحله در لوکال سئو ثبت کردن محل فیزیکی برای وبسایت در گوگلمپ است. تکمیل اطلاعات مربوط به بیزینس ثبت شده نظیر ساعات کار، تلفن، نشانی دقیق، تجربه کاربران …

اهمیت طول عمر دامنه یا Domain Age در SEO
یکی از پارامترهای سئو که اختلاف نظر بسیار زیادی درباره آن وجود دارد، فاکتور طول عمر دامنه یا Domain Age است.
در این مطلب با استناد به وبسایت moz.com به عنوان یکی از معتبرترین منابع آموزش سئو به این سوال پاسخ میدهیم که آیا موتورجستجوی گوگل مابین یک وب سایت قدیمی و یک وب سایت که دامنه آن …

اهمیت به کار بردن کلمه کلیدی در دامنه وب سایت از نظر سئو
در این قسمت اهمیت استفاده از کلمه کلیدی در دامنه وبسایت را مورد بررسی قرار میدهیم. در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم که آیا استفاده از معادل انگلیسی یک کلمه کلیدی فارسی نیز از نظر گوگل پارامتر مثبتی در سئو است. برای مثال اگر وبسایت پروژه سئو در زمینه آزمون آیلتس و یا مهاجرت به کشور کانادا فعالیت میکند …

بررسی تغییرات عملکرد گوگل در روزهای اول آگوست ۲۰۱۸
گوگل با هدف افزایش کیفیت عملکرد موتورجستجوی خود همواره تغییراتی را در ساختار رتبهبندی صفحه نتایج خود اعمال می کند. یکی از آخرین تغییرات گوگل که تاثیر زیادی در رتبه وب سایتهای مختلف داشته است، مربوط به تاریخ ۱ اگوست سال ۲۰۱۸ است. در این فیلم آموزشی بهینه سازی در موتورهای جستجو به بررسی این …

تغییرات گوگل در نمایش صفحه نتایج (SERP)
این فیلم آموزش سئو مربوط به تغییراتی است که گوگل در صفحه نتایج خود انجام داده است. در منابع آموزشی سئو از این تغییرات جدید با عنوان No Click نام برده می شود. تغییرات جدید تاثیر مستقیمی در تعداد کلیک کاربران داشته و آمار ورودی سایت را تا حد زیادی کاهش میدهد. برای مثال اگر learn SEO رادر گوگل جستجو کنید …

معرفی وب سایت gtmetrix.com به عنوان یک ابزار کاربردی درSEO
وب سایت gtmetrix یک ابزار بسیار مفید برای پروژههای سئو است، به ویژه مواردی که هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند. به صورت کلی این وب سایت پس از آنالیز وبسایت مشکلات و راهحل برطرف کردن آنها را به کاربران ارایه میکند. برای مشاهده فیلم آموزشی سئو مربوط به وب سایت جی تی متریکس …

نکات مربوط به لینک بیلدینگ در سئو
ایجاد بک لینک های مناسب یا لینک بیلدینگ همواره یکی از مهمترین اقدامات در پروژه های سئو و بهینه سازی در موتورهای جستجو بوده است، اما با توجه به حساسیت گوگل به مبحث لینک بیلدینگ، درک عملکرد الگوریتم پنگوئن و آگاهی از پارامترهایی که در تهیه بک لینک باید به آن ها توجه کرد، موضوعی بسیار با اهمیت است. …

بک لینک رایگان در سئو
ایجاد بک لینک همواره یکی از موارد بسیار مهم در پروژه های سئو سایت، با هدف افزایش رنک و بهبود رتبه گوگل بوده است، در این راستا تهیه بک لینک رایگان سوالی است که در ارتباط با این موضوع، در ذهن بسیاری از افراد به وجود می آید. در این مطلب قصد داریم تا با برخی از تکینک های سئو برای ساخت بک لینک به صورت رایگان آشنا شویم. …

نقش شبکه های اجتماعی در سئو
در این مطلب به بررسی بیشتر نقش شبکه های اجتماعی در سئو می پردازیم، پیشتر در مطلبی با عنوان « بک لینک رایگان در سئو » شبکه های اجتماعی یا سوشال نت ورک ها را به عنوان یکی از مکمل های پروژه های سئو سایت معرفی کردیم . برای مثال فیسبوک و شبکه اجتماعی سابق گوگل، گوگل پلاس، اینستاگرام و… می توانند در بهبود رتبه سایت تاثیر داشته …

ویژگی های یک URL مناسب از نظر سئو چیست؟
Uniform Resource Locator یا به اختصار URL یکی از موارد بسیار مهم در فرایند بهینهسازی وبسایت در موتورهای جستجو و سئو است. در این مطلب به بررسی نکات مهم مربوط به URL یا آدرس صفحات سایت از دیدگاه سئو می پردازیم.به طور کلی سه مورد می توان زیر را از اساسی ترین ویژگی های یک URL مناسب دانست که در…

نکات مربوط به تگ image و attribute های آن
سئو تصاویر یکی از مهمترین مباحث در سئو تکنیکال و Onpgae SEO است. دو attribute مهم alt و title مواردی هستند که باید در تگ فراخوانی تصاویر حتما از آنها استفاده نمود. کاربرد اصلی ویژگیalt اما برای زمانی است که کاربر نابینا با استفاده از اسکرینریدر از یک صفحه سایت بازدید میکند. این دستگاه هنگام رسیدن به تصویر …

تاثیر حجم تصاویر در سرعت لود وب سایت Load Speed
براساس نکات مطرح شده درباره حجم تصاویر در کتاب آموزش سئو SEO 2017 از Adam Clarke، اگر حجم تصویری بیش از ۲۰۰ کیلوبایت باشد میتوان حجم آن را کاهش داد بدون آنکه کیفیتش افت چندانی داشته باشد. در همین راستا اگر مراحل لود یک صفحه وب را با استفاده از جعبه ابزار Developer Tools …

آموزش کم کردن حجم تصاویر reduce image size
یکی از راهکارهای افزایش سرعت لود صفحات وبسایت، کم کردن حجم تصاویر استفاده شده در آن صفحه است. در این ویدیو تکنیک Save for web را آموزش میدهیم که بدون افت کیفیت بتوانید حجم فایل تصاویر را کم کنید. به این ترتیب سرعت لود صفحه وب نیز بیشتر شده و سئو onpage بهتر خواهد شد …

ویدیوهای آموزشی سئو در 60 ثانیه
ویدیوهای آموزشی ۶۰ ثانیه ای سئو با هدف آموزش نکات مهم و کاربردی علم سئو برای مخاطبین گرامی سایت سئو ایمپریال آماده می شوند. برای دانلود فیلم آموزش سئو فارسی و مهم ترین آموزش های بخش دانلود رایگان فیلم آموزش سئو به قسمت فیلم آموزش سئو از منوی اصلی سایت ایمپریال سئو مراجعه نمایید. ایمپریال سئو با استفاده از تکنیکهای هوشمصنوعی و …

تغییر ابعاد تصویر Image Resizing
یکی از مشکلات رایج در صفحات وب از نظر سئو تکنیکال، تغییر ابعاد تصویر یا Image Resizing با استفاده از CSS هنگام لود شدن در صفحه HTML است. این روش به ویژه در مواردی که ابعاد اصلی تصویر بسیار متفاوت با اندازهای باشد که توسط CSS بر روی آن اعمال میشود موجب کاهش سرعت لود صفحه و تاثیر منفی در سئو سایت میشود …

معرفی سرویس PageSpeed Insight از گوگل
یک سرویس رایگان و قدرتمند از گوگل برای آنالیز عملکرد وب سایت در دو نسخه موبایل و دسکتاپ. نکته مهم در سرویس PageSpeed Insight گزینه show how to fix است که با کلیک بر روی آن می توان نحوه بر طرف کردن ایرادات مشخص شده را مشاهده نماییم. استفاده از این سرویس با توجه به افزایش اهمیت responsive بودن …

معرفی سرویس Mobile Site Testing Tool از گوگل
در این فیلم آموزشی سئو یکی از سرویسهای کاربردی گوگل یعنی Mobile Site Testing Tool را بررسی میکنیم. مهمترین ویژگی این سرویس ارایه یک تخمین از تعداد بازیدکنندهای است که به دلیل مشکلات موجود در سایت از آن بازدید نمیکنند و همچنین تعداد کاربردانی که در صورت برطرف کردن ایرادات مطرح شده به آمار …

اهمیت نام فایل ها در SEO
در این فیلم آموزشی به یکی از پرسش های مخاطبین گرامی درباره اهمیت نام فایلهای تصویری در سئو میپردازیم. بر اساس مطالب ارایه شده در سایت ماز (moz.com)، به عنوان یکی از معتبرترین رفرنسهای آموش سئو، نام فایلها بهتر است به گونه ای انتخاب شوند که شامل یک عبارت با معنی بوده و مرتبط با کلمه کلیدی انتخاب شده در آن پروژه سئو باشد. برای مثال …

اهمیت استفاده از کلمه کلیدی در URL وب سایت
استفاده از کلمه کلیدی در دامنه وبسایت و همچنین URL صفحات، یکی از تکنیکهای رایج در پروژههای سئو برای کسب رنبه مناسب در صفحه نتایج گوگل است. در مطلبی با عنوان ” اهمیت استفاده از کلمه کلیدی در دامنه سایت ” بخشی از این موضوع را به صورت یک فیلم آموزشی کوتاه مورد بررسی قرار دادیم. در این …

اهمیت تنظیمات مربوط به preferred domain در سئو
دراین مطلب به بررسی اهمیت انتخاب یک نوع از نمایش دامنه وب سایت به عنوان preferred domain در سری مطالب آموزش سئو میپردازیم. انتخاب حالت اصلی نمایش سایت (با www یا بدون آن) یکی از نخستین کارهایی است که پس از ثبت سایت در پنل وب مستر گوگل انجام میشود. تصاویر شماره 1 تا 4 نشان دهنده مراحل ثبت دومین …

معرفی نرم افزار screamingfrog برای آنالیز وب سایت
در انجام پروژههای سئو سایت از نرمافزارهای زیادی برای آنالیز وبسایت استفاده میشود. با استفاده از screamingfrog میتوانید یک گزارش بسیار مفید از سایت مورد نظر داشته باشید. اسکریم فراگ دارای دو پلن رایگان و غیر رایگان است که تفاوت اصلی آنها در تعداد صفحاتی است که در هر آنالیز مورد بررسی …

معرفی سرویس google alerts برای مانیتور عملکرد رقبا
از جمله چالشهای رایج بین سئو کاران کنترل و ارزیابی مداوم وبسایتهای رقیب در پروژههای سئو سایت است. در این آموزش یک راه حل بسیار مفید برای این موضوع معرفی میکنیم. با استفاده از گوگل الرت نه تنها همیشه از آخرین آپدیتهای رقبا با خبر خواهید بود، بلکه مهمتر از آن وب سایتهایی که به روزرسانی شدهاند و مورد توجه گوگل …

معرفی سایت Hotjar.com برای بررسی عملکرد کاربران
آنالیز رفتار کاربران در پروژههای سئو به ویژه پس از انجام تغییرات، یکی از چالشهای رایج بین سئو کاران است. وبسایت هاتجر یکی از بهترین گزینهها برای بررسی و ارزیابی رفتار کاربران هنگام فعالیت در سایت است. این وبسایت امکاناتی نظیر نمودار گرمایی از نقاط محبوب صفحه، فیلمهای ضبط شده از حرکت موس و اسکرول …